ابوالمعالی، خدیجه تبیین معنای زندگی بر اساس تصور از خدا و اضطرابِ مرگ در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 5-24]
ابوالمعالی، خدیجه بررسی معنای زندگانی از دیدگاه امام علی(ع) و مقایسه آن با دیدگاه ویکتور فرانکل [دوره 4، شماره 6، 1395، صفحه 85-105]
ابوالمعالی الحسینی، خدیجه پدیدارشناسی عوامل مؤثر بر شکلگیری هویت ایرانی– اسلامی جوانان از دیدگاه متخصصان [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 53-76]
ابوالمعالی الحسینی، خدیجه بررسی مقایسهای معیارشناسی خردمندی در روایات اهلبیت علیهمالسلام با دستاوردهای روانشناختی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 53-81]
ابوالمعالی الحسینی، خدیجه تبیین الگوی نقش مدیرانآموزشی در فرایند توسعۀ فرهنگی: یک نظریۀ دادهبنیاد [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 209-246]
ابوالمعالی الحسینی، خدیجه اثربخشی آموزش تلفیقی صلح و حسنگزینی بر جهتگیری مثبت نسبت به مدرسه در دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 163-185]
اچرش، شیدا مرور آسیبشناسانه رویکرد تفکیکی در تعلیم و تربیت در ایران [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 147-163]
احتشام، زهرا مدل یابی معادله های ساختاری در تبیین الگوی توسعۀ اعضای هیئت علمی مبتنی بر معنویت (مطالعۀ موردی: دانشگاه قم) [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 21-52]
احتشامینیا، محسن الگوی ایجاد نگرش مثبت به سبک زندگی ایمانی در دانشآموزان دورۀ متوسطه اول [دوره 11، شماره 22، 1402، صفحه 51-80]
احقر، قدسی پیش بینی اضطراب امتحان بر اساس جهتگیری مذهبی درونی و بیرونی دانشآموزان دختر دوره راهنمایی مدارس دولتی شهر تهران [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 67-82]
احمدزاده، رضا نقش میانجی گر راهبردهای فراشناختی درارتباط بین باورهای معرفت شناختی با یادگیری خودراهبر در دانشآموزان [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 123-146]
احمدی زمانی، زهرا مرور سیستماتیک عوامل مؤثر بر مسئولیتپذیری دانشآموزان با تأکید بر نقش مدرسه [دوره 7، شماره 13، 1398، صفحه 23-57]
اخلاقیان، زهرا اثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارتهای زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال بر هوش اخلاقی دختران نوجوان [دوره 7، شماره 13، 1398، صفحه 117-134]
اخوت، احمدرضا تبییـن فرایند شکلگیری مفهوم استعداد مبتنی بر تحلیل شبکه واژگانی در قرآن کریم [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 5-27]
ادیب، یوسف پدیدارشناسی تجارب دانشجویان از برنامه درسی پنهان در دروس معارف اسلامی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 113-130]
ادیب منش، مرزبان تحلیل مبانی فلسفی مولفه های برنامه درسی معنوی در دوره ابتدایی و متوسطه [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 191-211]
ادیبی، زهرا تبیین الگوی نقش مدیرانآموزشی در فرایند توسعۀ فرهنگی: یک نظریۀ دادهبنیاد [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 209-246]
اسلامیان، حسن بررسی نقش «تمرکز» و «رسمیت» در ساختار نظام آموزشی بر تربیت دینی دانشآموزان بر مبنای دیدگاههای دبیران درس «دین و زندگی» [دوره 6، شماره 10، 1397، صفحه 141-155]
اسماعیلی، معصومه تبییـن فرایند شکلگیری مفهوم استعداد مبتنی بر تحلیل شبکه واژگانی در قرآن کریم [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 5-27]
اسمعیلی، معصومه طراحی و اعتباریابی الگوی تعاملات والد- فرزندی مبتنیبر آموزه های قرآنی با تمرکز بر رویکرد سهمگذاری [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 63-89]
اسمعیلی، معصومه تدوین الگوی مشاورۀ رشدی با تأکید بر سِیر زمانی رشد و ابعاد مسئولیت فرد براساس آرای اندیشمندان مسلمان [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 71-106]
اشعری، زهرا تبیین و نقد عاملیت اخلاقی در نظریه یادگیری شناختی اجتماعی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 93-111]
افضلی قادی، منا پیشایندهای بسترآفرین رفتار فرانقشی در سازمان های آموزشی از منظر قرآن کریم [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 5-33]
اکبری، اعظم شیوههای آموزش بر پایه تفکر در نهج البلاغه [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 5-23]
اکبری، سعید مطلوبیتهای نظام راهنمایی و مشاورۀ نهاد آموزش و پرورش در افق تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی [دوره 11، شماره 22، 1402، صفحه 141-167]
اکبری، مرضیه شیوههای آموزش بر پایه تفکر در نهج البلاغه [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 5-23]
اکرمی، سید کاظم وضعیت کنونی تربیت دینی و اخلاقی دانشآموزان براساس شاخصهای سند تحول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 126-150]
اللهی، ذبیحاله بررسی اثربخشی مراسم اعتکاف در سلامت روان و شادکامی دانشجویان [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 75-88]
امامی کوپائی، سمانه شناسایی مولفههای اثرگذار معماری بر تربیت کودک، مبتنی بر رویکرد اسلامی: فضاهای آموزشی پیش دبستان [(مقالات آماده انتشار)]
امیری، مجید میزان تأثیر برنامه های درسی معنوی بر بهزیستی روان شناختی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 99-116]
امینی، طاهره سادات بررسی تطبیقی مبانی معرفتشناسی نفس ازدیدگاه علامه طباطبایی و برگسون، و دلالت آن در تربیت اخلاقی [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 175-208]
امینی، محمد تحلیل نشانهشناسی نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 65-84]
امینی، محمد ارزیابی کاریزمای اساتید و نقش آن در برنامهدرسی تجربهشده (مورد مطالعه: دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان) [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 203-221]
امینی، محمد بررسی رفتار اخلاقی دانشجویان با رویکرد توجه به بیم ها و امیدها [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 115-126]
امینی، نوروز آسیبشناسی تربیتی سطحینگری در مواجهه با نمادهای دینی [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 73-96]
انصاریان، فهیمه جایگاه پرورش تفکر مبتنی بر فلسفۀ تربیتی اسلام در رسانۀ تلویزیون [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 99-132]
انصافی مهربانی، سپیده سلام در آموزه های اسلامی و پیامدهای تربیتی آن [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 85-104]
ایمان زاده، علی تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره متوسطه اول از نظر توجه به مؤلفه های خود مراقبتی [(مقالات آماده انتشار)]
ایمانی نائینی، محسن بررسی انتقادی سه دیدگاه رایج تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی(ره) [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 43-65]
ایمانی نائینی، محسن بررسی تطبیقی مبانی معرفتشناسی نفس ازدیدگاه علامه طباطبایی و برگسون، و دلالت آن در تربیت اخلاقی [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 175-208]
ب
باباپور خیرالدین، جلیل رابطه بین باورهای دینی و بحران هویت با گرایش به مصرف مواد مخدر [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 103-117]
باباخانی، نرگس آسیب شناسی و درمان فشارهای روانی از منظر نهجالبلاغه [دوره 1، شماره 1، 1392، صفحه 119-133]
باختری، هاجر واکاوی مولفههای مسئولیتاجتماعی در کتبدرسی مطالعاتاجتماعی دورهابتدایی مبتنی برآموزههای نهجالبلاغه [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 165-189]
باصری، احمد رابطۀ ساختاری هوش هیجانی و تمایزیافتگیِ خود با ثبات ازدواج: نقش میانجیگری صمیمیت [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 107-136]
باقرپور، معصومه ارتباط باورها و نگرش های دینی و سبک زندگی اسلامی با عملکرد شغلی معلمان مقطع ابتدایی [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 93-110]
باقرپور، معصومه پیشبینی فضیلتگرایی معلمان براساس مؤلفههای «سرمایه معنوی» و «التزام حرفهای» [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 77-95]
باقرپور، معصومه تأثیر آموزش خودنظارتی با رویکرد مراقبۀ اسلامی بر امنیت روانی و پایبندی مذهبی در دانشجویان [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 261-285]
باقری، خسرو حریت اخلاقی؛ هدف غایی تربیت اخلاقی از منظر اسلام [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 53-68]
باقری، فریبرز الگوی ارتباط والد ـ فرزند، مدل نظری فرزندپروری بر مبنای هستیشناسی و انسانشناسی اسلامی [دوره 1، شماره 1، 1392، صفحه 5-39]
باقری، فریبرز واکاوی رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد: گامی به سمت روانشناسی هنجارمدار (توحیدی) [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 5-33]
باقری، فریبرز پدیدارشناسی عوامل مؤثر بر شکلگیری هویت ایرانی– اسلامی جوانان از دیدگاه متخصصان [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 53-76]
باقری، فریبرز بررسی مقایسهای معیارشناسی خردمندی در روایات اهلبیت علیهمالسلام با دستاوردهای روانشناختی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 53-81]
باقری، فریبرز تدوین الگوی مشاورۀ رشدی با تأکید بر سِیر زمانی رشد و ابعاد مسئولیت فرد براساس آرای اندیشمندان مسلمان [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 71-106]
باقری، محسن تاثیر یادگیری مفاهیم درس قرآن مبتنی بر بازی اتاق فرار آموزشی بر درگیری تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]
باقری، محمدزهیر علیت جهانشناختی، عاملیت انسانی و اصول تعلیم و تربیت در دیدگاه غزالی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 71-92]
باقری سجزی، الهه تأثیر آموزشدهی مهارتهای فرزندپروری اسلامی بر کیفیت رابطۀ مادر- کودک، بهزیستی روانشناختی و خودکارآمدیِ والدگریِ مادران [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 295-327]
باقری کراچی، امین چالشهای آموزش اخلاق اسلامی به دانشآموزان در دورۀ ابتدایی [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 67-93]
باقری نوعپرست، خسرو علیت جهانشناختی، عاملیت انسانی و اصول تعلیم و تربیت در دیدگاه غزالی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 71-92]
باقری نوعپرست، خسرو تبیین و نقد آموزش ارزش های اخلاقی در طرح پایدیا [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 129-151]
باقری نوعپرست، خسرو بهبود بخشیدن به فرایند ارتباط در آموزش و پرورش با نظر به آرای لیوتار [دوره 4، شماره 6، 1395، صفحه 51-70]
باقری نوعپرست، خسرو بررسی «معنای زندگی» براساس دیدگاه انسانشناختی علامه جعفری و اصول تربیتی ناظر بر آن [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 35-58]
باقری نیا، حسن علل تلقینگرایی در نظام آموزش رسمی و غیررسمی و راهکارهای برونرفت متناسب با فرهنگ اسلامی [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 69-94]
بختیاری، لیلا بررسی پژوهشهای انجامشده مرتبط با سند تحول بنیادین آموزشوپرورش ایران: یک مطالعۀ فراترکیب [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 5-47]
بخشی زاده مقدم، محمدحسین جایگاه پرورش تفکر مبتنی بر فلسفۀ تربیتی اسلام در رسانۀ تلویزیون [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 99-132]
بدری، مرجان روایت پژوهی پیامدهای تربیتی حضور در اجتماعات مذهبی [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 33-66]
بدیعی، دلارام رابطه تجربه معنوی با سبکهای مقابله با استرس و ابعاد آن در بین دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 139-156]
برادران، مریم «مدرسه صالح» کانون تحقق حیات طیبه با تأکید بر جامعه محلی [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 5-25]
برادران حقیر، مریم سازمان یادگیرنده، راهکار تربیت نیروی انسانی دانشی مورد پژوهی: مدارس اسلامی غیرانتفاعی دورة متوسطة دوم [دوره 4، شماره 6، 1395، صفحه 27-50]
برادران حقیر، مریم تربیتیافتگی سیاسی در اندیشه و سیره آیتالله مهدوی کنی [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 39-61]
برجعلی، احمد طراحی و اعتباریابی الگوی تعاملات والد- فرزندی مبتنیبر آموزه های قرآنی با تمرکز بر رویکرد سهمگذاری [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 63-89]
برهمن، مریم مبانی ضعف بینشیِ انسان و اصول و روشهای تربیتیِ اصلاح آن در قرآن کریم [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 133-162]
برهمن، مریم الگودهی در تربیت بر اساس شاخصهای شخصیتی شهید سلیمانی با تأکید بر دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی [(مقالات آماده انتشار)]
بصیرپور، پروین الگوی شبکه محور حکمرانی آموزش وپرورش مبتنی بر نهج البلاغه [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 269-302]
بناهان قمی، مریم نقش بازیهای گروهی در ارتقاء فرهنگ شهروندی، مبتنی بر اصول تربیت اجتماعی اسلامی؛ مطالعه موردی: بازی شهروند و مافیا [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 95-124]
بهادری خسروشاهی، جعفر رابطه حمایت اجتماعی و شادکامی با دینداری [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 129-142]
بهرامی، حسین بایسته های حکومت اسلامی در سیاستگذاری تعلیم و تعلم [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 243-257]
بهرامی احسان، هادی تبییـن فرایند شکلگیری مفهوم استعداد مبتنی بر تحلیل شبکه واژگانی در قرآن کریم [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 5-27]
بهشتی، سعید تربیت سیاسی از منظر قرآن کریم با رویکرد تدبر سورهای [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 223-242]
بیگدلی، محمدتقی عوامل و موانع"گرایش به تفکر" در قرآن کریم و دلالتهای تربیتی آن [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 5-31]
پ
پسندیده، عباس طراحی الگوی مقابله با سستی بر اساس آیات قرآن کریم: مسیر تدریجی، مستمر و متعالی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 81-97]
پورکریمی، جواد مدل یابی معادله های ساختاری در تبیین الگوی توسعۀ اعضای هیئت علمی مبتنی بر معنویت (مطالعۀ موردی: دانشگاه قم) [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 21-52]
پوریان، راضیه تأثیر طرح آموزشی رحمت در میزان رضایت زناشویی زنان خانهدار [دوره 4، شماره 6، 1395، صفحه 71-83]
ت
تجلی، منیر اعتماد در سازمان های آموزشی از پنداره تا واقعیت؛ بر اساس رهنمودهای اسلام [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 45-67]
تقی لو، صادق تأثیر آموزش قرآن کریم بر بهبود شیوههای مقابله با فشار روانی در نوجوانان [دوره 6، شماره 10، 1397، صفحه 31-46]
تمسکی، محمدرضا وضعیت کنونی تربیت دینی و اخلاقی دانشآموزان براساس شاخصهای سند تحول [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 126-150]
تنهائی، لیلا چالشها و موانعکارکردهای فرهنگی- تربیتی مدارس براساس تجارب زیستۀ مدیران مدارس در چهار دهۀ بعداز انقلاب اسلامی ایران [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 65-97]
ج
جعفری، اسماعیل نظام تربیتی غزالی؛ مبانی، اصول، ارکان و ساختار [(مقالات آماده انتشار)]
جعفری، فاطمه اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی مبتنی بر رویکرد اسلامی بر بلوغ عاطفی و شکیبایی دختران نوجوان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 81-97]
جعفری فر، زهره آسیب شناسی برنامه های آموزش قرآن در مدارس ابتدایی از نگاه متخصصان [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 97-121]
جعفری کادیجانی، نسرین نقش نگرش مذهبی، حمایت اجتماعی و حالات خلقی در پیش بینی اعتیاد به اینترنت در دانشآموزان مقطع متوسطه [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 155-178]
جلیل زاده، حسین پیشبینی دینداری در دانش آموزان دوره متوسطه دوم براساس سبک های تفکر و صفات شخصیتی (بررسی موردی ناحیه 2 شهر ارومیه) [دوره 6، شماره 10، 1397، صفحه 123-140]
جلیلیان، سعید تبیین رابطۀ سلامت معنوی با انواع قلوب هشتگانه در قرآن کریم [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 329-355]
جهانبخت، محمد واکاوی رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد: گامی به سمت روانشناسی هنجارمدار (توحیدی) [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 5-33]
جهانگیر، پانته آ رابطۀ ساختاری هوش هیجانی و تمایزیافتگیِ خود با ثبات ازدواج: نقش میانجیگری صمیمیت [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 107-136]
جوادی، زهرا تاثیر یادگیری مفاهیم درس قرآن مبتنی بر بازی اتاق فرار آموزشی بر درگیری تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]
چ
چناری، مهین جایگاه زبان سکوت در تربیت دینی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 121-146]
ح
حاج حسینی، منصوره گفت و گو؛ از جدل فلسفی تا کنش تربیتی [دوره 1، شماره 1، 1392، صفحه 135-158]
حاج حسینی، منصوره اثربخشی آموزش مهارتهای مثبتاندیشی مبتنی بر رویکرد اسلامی بر بلوغ عاطفی و شکیبایی دختران نوجوان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 81-97]
حاج حسینی، منصوره همایندی ادراک دانشآموزان دربارۀ نقش متوازن خانواده و مدرسه در تربیت دینی: پژوهشی پدیدارشناختی [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 5-33]
حاجی دنیادیده، هادی تحلیل اصل یاددهی ـ یادگیری در برنامهریزی درسی با تاکید بر منابع اسلامی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 205-234]
حاجی علیان، نیره حریت اخلاقی؛ هدف غایی تربیت اخلاقی از منظر اسلام [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 53-68]
خداوردیان، مریم مؤلفههای رهبری تحولگرا براساس سیرۀ حضرت ابراهیم (ع) در قرآن کریم با ملاحظاتی درحوزۀ تعلیم و تربیت [دوره 11، شماره 21، 1402، صفحه 59-89]
خدایاری فرد، محمد همایندی ادراک دانشآموزان دربارۀ نقش متوازن خانواده و مدرسه در تربیت دینی: پژوهشی پدیدارشناختی [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 5-33]
خسروی مراد، لیلا آسیب شناسی برنامه های آموزش قرآن در مدارس ابتدایی از نگاه متخصصان [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 97-121]
خسروی مراد، لیلا مرور نظام مند پژوهش های قرآنی مرتبط با تربیت اجتماعی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 65-91]
خلیلی، سمانه بهبود بخشیدن به فرایند ارتباط در آموزش و پرورش با نظر به آرای لیوتار [دوره 4، شماره 6، 1395، صفحه 51-70]
خوش صفت، سکینه تبیین اهداف برنامه درسی «مدرسه شاد» بر اساس آموزههای اسلامی [دوره 6، شماره 10، 1397، صفحه 5-30]
رحمانی، عاطفه بررسی مؤلفههای هوش اخلاقی در کتابهای هدیههای آسمان دورۀ ابتدایی [دوره 11، شماره 21، 1402، صفحه 91-116]
رحمانی، نیره شناسایی عوامل سازمانی مؤثر بر توانمندسازی معلمان از منظر اسلام [دوره 1، شماره 1، 1392، صفحه 63-81]
رحیمی، اعظم عوامل و موانع"گرایش به تفکر" در قرآن کریم و دلالتهای تربیتی آن [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 5-31]
رحیمی، حمید تحلیل نشانهشناسی نظام آموزش و پرورش ایران [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 65-84]
رحیمی، حمید ارزیابی کاریزمای اساتید و نقش آن در برنامهدرسی تجربهشده (مورد مطالعه: دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان) [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 203-221]
رحیمی، حمید بررسی رفتار اخلاقی دانشجویان با رویکرد توجه به بیم ها و امیدها [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 115-126]
رحیمی، مهدی رابطه سبکهای درونسازی مذهب و انسجام خانواده در گروهی از دانشجویان متأهل دانشگاه شیراز [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 25-42]
رضازاده بهادران، حمیدرضا بررسی تطبیقی مبانی معرفتشناسی نفس ازدیدگاه علامه طباطبایی و برگسون، و دلالت آن در تربیت اخلاقی [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 175-208]
رضاییان، سجاد الگوی مدرسه اسلامی حکمت از منظر دلالت های تربیتی عقل [(مقالات آماده انتشار)]
رضایی دهنوی، صدیقه اثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارتهای زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال بر هوش اخلاقی دختران نوجوان [دوره 7، شماره 13، 1398، صفحه 117-134]
رمضانی، معصومه بررسی تطبیقی اهداف تربیتی از دیدگاه برزینکا و مبانی سند تحول بنیادین نظام تربیت جمهوری اسلامی ایران [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 89-110]
زارع، مریم رابطه سبکهای درونسازی مذهب و انسجام خانواده در گروهی از دانشجویان متأهل دانشگاه شیراز [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 25-42]
زارع شیبانی، کوروش چالشهای آموزش اخلاق اسلامی به دانشآموزان در دورۀ ابتدایی [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 67-93]
زارعی، حیدرعلی پیشبینی دینداری در دانش آموزان دوره متوسطه دوم براساس سبک های تفکر و صفات شخصیتی (بررسی موردی ناحیه 2 شهر ارومیه) [دوره 6، شماره 10، 1397، صفحه 123-140]
زارعی، طیبه عوامل مؤثر بر ترویج نماز در دانش آموزان از دیدگاه معلمان [(مقالات آماده انتشار)]
زرسازان، عاطفه جستاری در تربیت دینی با تأکید بر روش الگویی در سیره رضوی [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 143-162]
زرقانی، اعظم رویکردی به تولید علم دینی از منظر آیتالله جوادی آملی و دلالت های آن در برنامه درسی آموزش عالی [دوره 7، شماره 13، 1398، صفحه 59-80]
زمانی کوخالو، لیلا اثربخشی آموزش تلفیقی صلح و حسنگزینی بر جهتگیری مثبت نسبت به مدرسه در دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 163-185]
زیبا کلام مفرد، فاطمه تبیین و نقد آموزش ارزش های اخلاقی در طرح پایدیا [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 129-151]
زین آبادی، حسن رضا ابعاد و نشانگرهای ویژگی های پیروان در سازمان های آموزشی از منظر قرآن کریم [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 197-231]
زینال پور، سمیرا پدیدارشناسی شیوه های آموزش مذهبی والدین به کودکان پیش دبستانی [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 69-91]
س
سبحان اللهی، زینب عجین شدن نقشی؛ مدلی از عجین شدن افراد درسازمان اسلامی با رویکرد قرآنی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 5-20]
سبزیان، سعیده مدل علّی عملکردن به باورهای دینی با رفتارهای مدنی- تحصیلی: نقش میانجیگری اخلاق تحصیلی [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 49-70]
سبکتکین، مریم ارزیابی کاریزمای اساتید و نقش آن در برنامهدرسی تجربهشده (مورد مطالعه: دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان) [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 203-221]
سپاه منصور، مژگان اثربخشی آموزش تلفیقی صلح و حسنگزینی بر جهتگیری مثبت نسبت به مدرسه در دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 163-185]
ستاری، علی مبانی انسان شناختی پرورش جسمانی کودکان در تربیت اسلامی با تأکید بر نقش بازی های فیزیکی [دوره 7، شماره 13، 1398، صفحه 99-116]
سجادی، سیدمهدی مبانی انسانشناختی در اندیشههای علی صفایی حائری و اصول تربیتی ناظر بر آن [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 77-101]
سجادیان، نرگس مبانی و انواع خودآگاهی ازمنظر فلاسفۀ اسلامی و کاربست آن در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 149-168]
سجادیه، نرگس طرحی نظری برای پرورش تفکر در دیدگاه اسلامی عمل با نگاه به برنامه «فلسفه برای کودکان» [دوره 1، شماره 1، 1392، صفحه 39-61]
سراجی، فرهاد مبانی و انواع خودآگاهی ازمنظر فلاسفۀ اسلامی و کاربست آن در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 149-168]
سرداری، باقر نقش میانجی گر راهبردهای فراشناختی درارتباط بین باورهای معرفت شناختی با یادگیری خودراهبر در دانشآموزان [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 123-146]
سرداری، مرضیه پدیدارشناسی تجارب دانشجویان از برنامه درسی پنهان در دروس معارف اسلامی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 113-130]
سعیدی، الهام تاملی در تربیت اخلاقی از طریق "ارزیابی همتایان" بر اساس آیات و روایات [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 115-144]
سعیدی پور، بهمن عرضۀ مدلی پارادایمیک از ارتباط مراقبتی معلم- دانشآموز در مدارس ابتدایی [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 201-229]
سعیدی رضوانی، محمود رهیافتی از الگوسازی تربیتی تا الگوپذیری از شهید سلیمانی ازسوی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 233-264]
سعیدی رضوانی، محمود واکاوی تجارب زیستۀ مربّیان عفافگرایی: پیشبرندهها و بازدارندهها [دوره 11، شماره 21، 1402، صفحه 5-34]
سلحشوری، احمد مبانی و انواع خودآگاهی ازمنظر فلاسفۀ اسلامی و کاربست آن در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 149-168]
سلطانی، اصغر بررسی مؤلفههای هوش اخلاقی در کتابهای هدیههای آسمان دورۀ ابتدایی [دوره 11، شماره 21، 1402، صفحه 91-116]
سلمان ماهینی، سکینه دلالتهای تربیتی مفهوم قرآنی"شاکله" بر اساس رهیافت علامه طباطبایی در تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 35-57]
سلیمانی، فاطمه مطالعه مؤلفههای سرمایه اجتماعی اسلامی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 5-36]
سلیمانی، فاطمه چیستی و مؤلفه های «تحول در انسان» در سازمان های آموزشی براساس آموزه های اسلامی [دوره 6، شماره 10، 1397، صفحه 101-122]
سلیمانی، فرشاد طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی معنوی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 265-294]
سلیمانی نسب، مرتضی روشهای خویشتنداری جنسی در ساحتهای سهگانۀ تربیت براساس منابع اسلامی (با تأکید بر دورههای نوجوانی و جوانی) [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 35-64]
شاکری صفت، فاطمه همایندی ادراک دانشآموزان دربارۀ نقش متوازن خانواده و مدرسه در تربیت دینی: پژوهشی پدیدارشناختی [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 5-33]
شاه احمدقاسمی، زهرا سادات چیستی و مؤلفه های «تحول در انسان» در سازمان های آموزشی براساس آموزه های اسلامی [دوره 6، شماره 10، 1397، صفحه 101-122]
شاه نوش فروشانی، امیر حسین رابطۀ ساختاری هوش هیجانی و تمایزیافتگیِ خود با ثبات ازدواج: نقش میانجیگری صمیمیت [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 107-136]
شبستری، معصومه ابعاد و نشانگرهای ویژگی های پیروان در سازمان های آموزشی از منظر قرآن کریم [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 197-231]
شرفی، محمدرضا مبانی انسانشناختی در اندیشههای علی صفایی حائری و اصول تربیتی ناظر بر آن [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 77-101]
شرفی، نرجس تحلیل اصل یاددهی ـ یادگیری در برنامهریزی درسی با تاکید بر منابع اسلامی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 205-234]
شرفی جم، محمدرضا آثار تربیتی فرهنگ انتظار در تقابل با چالش های جدید خانواده [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 105-129]
شرفی جم، محمدرضا بررسی «معنای زندگی» براساس دیدگاه انسانشناختی علامه جعفری و اصول تربیتی ناظر بر آن [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 35-58]
شریعتی، سید صدرالدین تبیین چگونگی تربیت اخلاقی متعالیه براساس تفاسیر ملاصدرا [دوره 11، شماره 22، 1402، صفحه 5-35]
شریفی، مهشید رابطه مکانیسمهای دفاعی سازگارانه و ناسازگارانه با دینداری در دانشجویان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 117-138]
شریفی دروازه، مریم بهرهگیری از ابعاد موقعیت در برنامۀ درسی آموزش دینی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 5-31]
شعبانی، زهرا مبانی، اصول و روشهای پاسخگویی به سؤالات کودکان دربارة خداوند [دوره 4، شماره 6، 1395، صفحه 109-132]
شفیعی، راهله مبانی، اصول و روشهای پاسخگویی به سؤالات کودکان دربارة خداوند [دوره 4، شماره 6، 1395، صفحه 109-132]
شفیعی، فاطمه صغری سازمان یادگیرنده، راهکار تربیت نیروی انسانی دانشی مورد پژوهی: مدارس اسلامی غیرانتفاعی دورة متوسطة دوم [دوره 4، شماره 6، 1395، صفحه 27-50]
شفیعی، فاطمه صغری طراحی الگوی مقابله با سستی بر اساس آیات قرآن کریم: مسیر تدریجی، مستمر و متعالی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 81-97]
شفیعی اپورواری، نعیمه واکاوی تجاربزیسته دانشجومعلمان از تعامل هویت حرفهای و فلسفه تربیتی شخصی آنها [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 235-263]
شکوری، سعید علل تلقینگرایی در نظام آموزش رسمی و غیررسمی و راهکارهای برونرفت متناسب با فرهنگ اسلامی [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 69-94]
شمشیری، بابک ریشه ها، علل و پیامدهای کینه توزی از منظر آموزه ها و اخلاق اسلامی [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 143-164]
شیروانی شیری، علی ریشه ها، علل و پیامدهای کینه توزی از منظر آموزه ها و اخلاق اسلامی [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 143-164]
شیروانی شیری، علی آثار و پیامدهای حسد در تعاملات فردی و اجتماعی در آموزه های قرآنی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 179-203]
شیروانی شیری، علی مفهوم قرآنی «احسان» و اصول و کارکردهای تربیتی آن [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 91-118]
ص
صادقزاده قمصری، علیرضا بررسی تطبیقی اهداف تربیتی از دیدگاه برزینکا و مبانی سند تحول بنیادین نظام تربیت جمهوری اسلامی ایران [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 89-110]
صادق زاده قمصری، علیرضا بررسی انتقادی سه دیدگاه رایج تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی(ره) [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 43-65]
صالحی، اکبر تحلیل محتوای قرآن کریم بر اساس مفهوم تفکر انتقادی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 25-49]
طیبی، سید محمد جایگاه، ساختار و ویژگیهای تعلیم و تربیت در دوره امپراتوری عثمانی [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 67-81]
ع
عابدینی، روحاله تربیت سیاسی از منظر قرآن کریم با رویکرد تدبر سورهای [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 223-242]
عارفی، محبوبه نظام تربیتی غزالی؛ مبانی، اصول، ارکان و ساختار [(مقالات آماده انتشار)]
عباسپور، نفیسه تأثیر اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان در رشد معنوی دانشآموزان دختر شهر اصفهان [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 55-75]
عباسی، عفت مدیریت مشارکتی در سازمان های آموزشی و مؤلفه های آن از دیدگاه اسلام [دوره 1، شماره 1، 1392، صفحه 103-117]
عباسیان، حسین عجین شدن نقشی؛ مدلی از عجین شدن افراد درسازمان اسلامی با رویکرد قرآنی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 5-20]
عباسی دره بیدی، احمد عوامل مؤثر بر ترویج نماز در دانش آموزان از دیدگاه معلمان [(مقالات آماده انتشار)]
عبداللهی، عظیمه السادات تأثیر آموزشدهی مهارتهای فرزندپروری اسلامی بر کیفیت رابطۀ مادر- کودک، بهزیستی روانشناختی و خودکارآمدیِ والدگریِ مادران [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 295-327]
عبداللهی، محمد علی تأملی بر غایت تربیت اسلامی در هم افزایی دین و تکنولوژی [(مقالات آماده انتشار)]
عبدالهی، بیژن ابعاد و نشانگرهای ویژگی های پیروان در سازمان های آموزشی از منظر قرآن کریم [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 197-231]
عبودپور، ملوک رابطه رهبری معنوی و هوش معنوی با توانمندسازی معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 105-128]
عترت دوست، محمد کارکردهای تربیتی خانواده بر مبنای تحلیل محتوای ادعیه رضوی(ع) [دوره 6، شماره 10، 1397، صفحه 47-70]
عدلی، مریم صلاحیتهای شخصی مدیران آموزشی در رویکرد شایستهگزینی با نگرشی بر نهجالبلاغه [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 83-103]
عدلی، مریم ابعاد و نشانگرهای ویژگی های پیروان در سازمان های آموزشی از منظر قرآن کریم [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 197-231]
عزتی، میترا ارائه الگوی مفهومی مفروضات بنیادین فرهنگ سازمانی اسلامی [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 131-154]
عسگری، محمد طراحی و اعتباریابی الگوی تعاملات والد- فرزندی مبتنیبر آموزه های قرآنی با تمرکز بر رویکرد سهمگذاری [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 63-89]
عسلی طالکوئی، سکینه طراحی و اعتباریابی الگوی تعاملات والد- فرزندی مبتنیبر آموزه های قرآنی با تمرکز بر رویکرد سهمگذاری [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 63-89]
عصاره نژاد دزفولی، سینا دلالتهای نظریه «فطرت» در نظام تربیتی اسلام [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 37-64]
عظیم زاده اردبیلی، فائزه کاربست مؤلفه های حوزة توزیع تربیت اقتصادی در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آموزه های اسلامی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 5-20]
عقیلی، پرستوسادات تأثیر آموزش خودنظارتی با رویکرد مراقبۀ اسلامی بر امنیت روانی و پایبندی مذهبی در دانشجویان [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 261-285]
علم الهدی، جمیله بررسی عوامل موثر در شکل گیری سبک های فرزند پروری در خانواده های شهرستان اندیمشک [دوره 4، شماره 6، 1395، صفحه 5-26]
علم الهدی، جمیله ظرفیت های برنامه درسی در مواجهه با تعلیم آموزه های دینی با الهام از رویکرد زیبایی شناسی [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 5-24]
علمردانی صومعه، سجاد رابطه بین باورهای دینی و بحران هویت با گرایش به مصرف مواد مخدر [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 103-117]
علوی، سیدحمیدرضا اهداف، اصول و روشهای تربیت عاطفه «غم و شادی» از منظر صحیفه علویّه [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 25-43]
علوی، سیدحمیدرضا تحلیل محتوای کتابهای بخوانیم، بنویسیم، و هدیههای آسمان ابتدایی (تألیفهای جدید) بر اساس مؤلفههای شادی از منظر اسلام [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 183-202]
علوی، عطیه سادات بنیان های انسان شناختی تکوین تفکر مثبت در کودکان و مدلول های تربیتی آن ازدیدگاه اسلام [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 119-148]
علی پور، فاطمه تحلیل محتوای کتابهای عربی دورۀ متوسطۀ دوم، رشتۀ علوم انسانی، براساس مؤلفههای تربیت انقلابی با تأکید بر محتوای بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی [دوره 11، شماره 21، 1402، صفحه 35-57]
علیزاده، مژده تحلیل محتوای کتابهای بخوانیم، بنویسیم، و هدیههای آسمان ابتدایی (تألیفهای جدید) بر اساس مؤلفههای شادی از منظر اسلام [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 183-202]
علیزاده، مژده اصول و روشهای تربیتی حضرت ابراهیم(ع) در مواجهه با منکران توحید [دوره 7، شماره 13، 1398، صفحه 135-150]
علیزاده، مژده اصول حاکم بر تربیت فرزند از منظر سیره تربیتی والدهای قرآن کریم [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 329-357]
غ
غفاری، ابوالفضل بررسی مبانی فلسفی و روانشناختی برنامه های درسی انسانگرا و جایگاه این برنامه در نظام اسلامی [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 111-135]
فاتحی زاده، مریم السادات رابطه تجربه معنوی با سبکهای مقابله با استرس و ابعاد آن در بین دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 139-156]
فاطمی پور، علی کارکردهای تربیتی حیاء در اسلام از نگاه و تقریر مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی(ره) [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 119-133]
فخار، فائزه نقش بازیهای گروهی در ارتقاء فرهنگ شهروندی، مبتنی بر اصول تربیت اجتماعی اسلامی؛ مطالعه موردی: بازی شهروند و مافیا [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 95-124]
فراستی، احترام عرضۀ مدلی پارادایمیک از ارتباط مراقبتی معلم- دانشآموز در مدارس ابتدایی [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 201-229]
فرامرز قراملکی، احد دلالتهای تربیتی مفهوم قرآنی"شاکله" بر اساس رهیافت علامه طباطبایی در تفسیر المیزان [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 35-57]
فرجی، محدثه مطالعه مؤلفههای سرمایه اجتماعی اسلامی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 5-36]
فرهادی، نوازالله تحلیل محتوای کتابهای فارسی متوسطة اول بر پایة ساحتهای ششگانة تربیت در سند تحول بنیادین [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 151-177]
فقیه آرام، بتول نقش رهبری معنوی بر خودکارآمدی مدیران مدارس متوسطه شهر ری [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 139-150]
فقیه آرام، بتول ارتباط هوش فرهنگی و هوش معنوی با هویت اجتماعی دانشجویان [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 129-150]
فیاض، ایراندخت سلام در آموزه های اسلامی و پیامدهای تربیتی آن [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 85-104]
فیروزی ارنان، رسول رابطه بین باورهای دینی و بحران هویت با گرایش به مصرف مواد مخدر [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 103-117]
فیضی، زهرا آسیب شناسی برنامه های آموزش قرآن در مدارس ابتدایی از نگاه متخصصان [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 97-121]
فیضی، زهرا مرور نظام مند پژوهش های قرآنی مرتبط با تربیت اجتماعی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 65-91]
ق
قاسمی، علیرضا طراحی مدل عوامل ارتقای سطح علمی، فکری و فرهنگی دانشآموزان در کانونهای فرهنگی- تربیتی کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 303-328]
قاسمی شوب، محمد تبیین رابطۀ سلامت معنوی با انواع قلوب هشتگانه در قرآن کریم [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 329-355]
قاسمی نیائی، فاطمه تدوین الگوی مشاورۀ رشدی با تأکید بر سِیر زمانی رشد و ابعاد مسئولیت فرد براساس آرای اندیشمندان مسلمان [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 71-106]
قانع، احمدعلی دلالتهای نظریه «فطرت» در نظام تربیتی اسلام [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 37-64]
قربانعلی، محمد مبانی انسانشناختی در اندیشههای علی صفایی حائری و اصول تربیتی ناظر بر آن [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 77-101]
قرقانی، فاطمه تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره متوسطه اول از نظر توجه به مؤلفه های خود مراقبتی [(مقالات آماده انتشار)]
قریبی، علی آسیبشناسی تربیتی سطحینگری در مواجهه با نمادهای دینی [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 73-96]
قطبی نژاد، حمیده اهداف، اصول و روشهای تربیت عاطفه «غم و شادی» از منظر صحیفه علویّه [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 25-43]
قنبری، سیروس ارتباط رهبری فضیلت گرا با یادگیری سازمانی: تبیین نقش واسطه ای استقلال شغلی معلمان [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 29-51]
قنداق سازان، محمدحسین نقش توحیدگرایی در تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه علامه طباطبائی(ره) [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 27-52]
قیصرزاده، محمد طراحی مدل عوامل ارتقای سطح علمی، فکری و فرهنگی دانشآموزان در کانونهای فرهنگی- تربیتی کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 303-328]
کاویانی، الهام طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی معنوی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 265-294]
کرباسیان، فاطمه جایگاه زبان سکوت در تربیت دینی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 121-146]
کرم افروز، محمد جواد طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی معنوی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 265-294]
کرم افروز، محمد جواد طراحی مدل عوامل ارتقای سطح علمی، فکری و فرهنگی دانشآموزان در کانونهای فرهنگی- تربیتی کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 303-328]
کرمی، زهره سبک زندگی اسلامی در برنامه درسی دوره ابتدایی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 93-133]
کرمی، مرتضی مطلوبیتهای نظام راهنمایی و مشاورۀ نهاد آموزش و پرورش در افق تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی [دوره 11، شماره 22، 1402، صفحه 141-167]
کریمی، فریبا الگوی شبکه محور حکمرانی آموزش وپرورش مبتنی بر نهج البلاغه [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 269-302]
کریمی، وجیهه تحلیل و تبیین تاثیر مولفه های مدیریتی، ساختاری و نگرشی فرهنگ برتولید علوم انسانی در دانشگاه اسلامی: بررسی وضع موجود در دانشگاه پیام نور [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 97-120]
کریمیان، ندا اعتماد در سازمان های آموزشی از پنداره تا واقعیت؛ بر اساس رهنمودهای اسلام [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 45-67]
کشاورز، سوسن مقایسه مبانی هستی شناسی و معرفت شناسی «کارل پوپر» با آموزه های اسلامی [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 115-137]
کشاورز، سوسن کاربست مؤلفه های مدیریت جهادی در سازمان های آموزشی [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 5-27]
کوهی اصفهانی، هاجر تفکر مراقبتی از منظر آیات قرآنی [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 45-65]
کیانی، مسعود ارزیابی کاریزمای اساتید و نقش آن در برنامهدرسی تجربهشده (مورد مطالعه: دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان) [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 203-221]
کیهان، جواد پدیدارشناسی شیوه های آموزش مذهبی والدین به کودکان پیش دبستانی [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 69-91]
گنجعلی، اسدالله عجین شدن نقشی؛ مدلی از عجین شدن افراد درسازمان اسلامی با رویکرد قرآنی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 5-20]
گودرزی، اکرم چیستی و مؤلفه های «تحول در انسان» در سازمان های آموزشی براساس آموزه های اسلامی [دوره 6، شماره 10، 1397، صفحه 101-122]
گودرزی، اکرم مرور سیستماتیک عوامل مؤثر بر مسئولیتپذیری دانشآموزان با تأکید بر نقش مدرسه [دوره 7، شماره 13، 1398، صفحه 23-57]
گودرزی، اکرم تبیین الگوی نقش مدیرانآموزشی در فرایند توسعۀ فرهنگی: یک نظریۀ دادهبنیاد [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 209-246]
گودرزی، اکرم چالشها و موانعکارکردهای فرهنگی- تربیتی مدارس براساس تجارب زیستۀ مدیران مدارس در چهار دهۀ بعداز انقلاب اسلامی ایران [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 65-97]
گودرزی، مهدی تبیین معنای زندگی بر اساس تصور از خدا و اضطرابِ مرگ در دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن [دوره 2، شماره 3، 1393، صفحه 5-24]
ل
لائی، سوسن طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامۀ درسی معنوی [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 265-294]
لائی، سوسن عرضۀ مدلی پارادایمیک از ارتباط مراقبتی معلم- دانشآموز در مدارس ابتدایی [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 201-229]
لطیفی، زهره اثربخشی بسته آموزشی، پرورش مهارتهای زندگی مبتنی بر مبانی اسلامی با روش فعال بر هوش اخلاقی دختران نوجوان [دوره 7، شماره 13، 1398، صفحه 117-134]
لطیفی، زهره تأثیر آموزشدهی مهارتهای فرزندپروری اسلامی بر کیفیت رابطۀ مادر- کودک، بهزیستی روانشناختی و خودکارآمدیِ والدگریِ مادران [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 295-327]
م
ماهروزاده، طیبه گفت و گو؛ از جدل فلسفی تا کنش تربیتی [دوره 1، شماره 1، 1392، صفحه 135-158]
متین، زهره اشتغال و فرزندپروری بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 83-102]
محبی، محمدمهدی رهیافتی از الگوسازی تربیتی تا الگوپذیری از شهید سلیمانی ازسوی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 233-264]
محصص، مرضیه مبانی و مؤلفههای رفتار آوایی در سازمانهای آموزشی با نگرشی بر آموزههای نهجالبلاغه [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 29-52]
محصص، مرضیه صلاحیت های حرفه ای مربی براساس دیدگاه آیتالله حائری شیرازی [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 287-318]
محمودنیا، علیرضا بررسی تطبیقی مبانی معرفتشناسی نفس ازدیدگاه علامه طباطبایی و برگسون، و دلالت آن در تربیت اخلاقی [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 175-208]
محمودی، اعظم تحلیل محتوای کتابهای عربی دورۀ متوسطۀ دوم، رشتۀ علوم انسانی، براساس مؤلفههای تربیت انقلابی با تأکید بر محتوای بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی [دوره 11، شماره 21، 1402، صفحه 35-57]
مداحی، جواد بررسی «معنای زندگی» براساس دیدگاه انسانشناختی علامه جعفری و اصول تربیتی ناظر بر آن [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 35-58]
مرادی، رحیم تاثیر یادگیری مفاهیم درس قرآن مبتنی بر بازی اتاق فرار آموزشی بر درگیری تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی [(مقالات آماده انتشار)]
مرادی، سعید ارتباط هوش فرهنگی و هوش معنوی با هویت اجتماعی دانشجویان [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 129-150]
مرتضوی زاده، سید حشمت الله بازنمایی تجارب معلمان مدارس ابتدایی چندپایۀ روستایی از چالشهای نظام دُوری [دوره 11، شماره 21، 1402، صفحه 117-140]
مرزوقی، رحمت اله الگوی مدرسه اسلامی حکمت از منظر دلالت های تربیتی عقل [(مقالات آماده انتشار)]
مرزوقی، رحمت اله اعتباریابی مقیاس «حیات طیبه» مبتنی بر منابع اسلامی [دوره 11، شماره 22، 1402، صفحه 37-50]
مزیدی، محمد رابطه سبکهای درونسازی مذهب و انسجام خانواده در گروهی از دانشجویان متأهل دانشگاه شیراز [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 25-42]
مصباحی جمشید، پرستو تأملی بر غایت تربیت اسلامی در هم افزایی دین و تکنولوژی [(مقالات آماده انتشار)]
معدنی، نادره نقش نگرش مذهبی، حمایت اجتماعی و حالات خلقی در پیش بینی اعتیاد به اینترنت در دانشآموزان مقطع متوسطه [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 155-178]
مقدم، فرشته کاربست مؤلفه های مدیریت جهادی در سازمان های آموزشی [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 5-27]
مقدم، فرشته مدل نظری مدیریت جهادی در اسناد تحولی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 135-166]
ملایم، فاطمه ماهیت، علل و راهکارهای پیشگیری و مهار خشم از دیدگاه اندیشمند مسلمان ابوزید بلخی [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 59-73]
مهدیان، محمدجعفر رابطه رهبری معنوی و هوش معنوی با توانمندسازی معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 105-128]
مهدیخانی، علی نظام تربیتی غزالی؛ مبانی، اصول، ارکان و ساختار [(مقالات آماده انتشار)]
مهر محمدی، محمود تبیین و نقد آموزش ارزش های اخلاقی در طرح پایدیا [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 129-151]
مهرینژاد، سید ابوالقاسم رابطه مکانیسمهای دفاعی سازگارانه و ناسازگارانه با دینداری در دانشجویان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 117-138]
مهنی، امید جایگاه، ساختار و ویژگیهای تعلیم و تربیت در دوره امپراتوری عثمانی [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 67-81]
موحد، فریناز بررسی مقایسهای معیارشناسی خردمندی در روایات اهلبیت علیهمالسلام با دستاوردهای روانشناختی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 53-81]
موحدیان، میلاد تربیتیافتگی سیاسی در اندیشه و سیره آیتالله مهدوی کنی [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 39-61]
موسوی، ستاره میزان تأثیر برنامه های درسی معنوی بر بهزیستی روان شناختی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان [دوره 5، شماره 8، 1396، صفحه 99-116]
موسوی، سید رضا راهکارهای مدیریت عواطف (حب و بغض) در رهیافت قرآن و حدیث [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 357-386]
موسوی، سید نقی تاملاتی در مفهومشناسی و مرزشناسی «تربیت انقلابی» [(مقالات آماده انتشار)]
موسوی، سیده فاطمه بازخوانی دیدگاه پژوهشگران معاصر به تعلیم و تربیت مبتنی بر جنسیت: مدل تناسب، تعادل و تکمیل [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 21-44]
موسوی، فرانک عرضۀ مدلی پارادایمیک از ارتباط مراقبتی معلم- دانشآموز در مدارس ابتدایی [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 201-229]
موسوی، فرانک طراحی مدل عوامل ارتقای سطح علمی، فکری و فرهنگی دانشآموزان در کانونهای فرهنگی- تربیتی کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) [دوره 10، شماره 19، 1401، صفحه 303-328]
موسوی زاده، روح الله ساخت و اصلاح شخصیت اخلاقی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه شهید مطهری [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 165-182]
موسی زاده، زهره ماهیت، علل و راهکارهای پیشگیری و مهار خشم از دیدگاه اندیشمند مسلمان ابوزید بلخی [دوره 3، شماره 4، 1394، صفحه 59-73]
موسی زاده، زهره صلاحیتهای شخصی مدیران آموزشی در رویکرد شایستهگزینی با نگرشی بر نهجالبلاغه [دوره 2، شماره 2، 1393، صفحه 83-103]
موسی زاده، زهره کاربست مؤلفه های حوزة توزیع تربیت اقتصادی در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آموزه های اسلامی [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 5-20]
موسی زاده، زهره کاربست مؤلفه های مدیریت جهادی در سازمان های آموزشی [دوره 6، شماره 11، 1397، صفحه 5-27]
موسی زاده، زهره پدیدارشناسی عوامل مؤثر بر شکلگیری هویت ایرانی– اسلامی جوانان از دیدگاه متخصصان [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 53-76]
موسی زاده، زهره مدل نظری مدیریت جهادی در اسناد تحولی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران [دوره 9، شماره 17، 1400، صفحه 135-166]
میرالی رستمی، ام کلثوم تأثیرآموزش سیرۀ تربیتی معصومین (ع) بر مسئولیت پذیری، نگرش و توانایی معنوی دانش آموزان [دوره 11، شماره 22، 1402، صفحه 81-109]
میرزامحمدی، محمد حسن تقویت اندیشهورزی کودکان با استفاده از کتاب «داستان راستان» [دوره 8، شماره 15، 1399، صفحه 213-228]
نصرتی هشی، کمال تأثیر اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان در رشد معنوی دانشآموزان دختر شهر اصفهان [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 55-75]
نفیسی، شادی الگوی ایجاد نگرش مثبت به سبک زندگی ایمانی در دانشآموزان دورۀ متوسطه اول [دوره 11، شماره 22، 1402، صفحه 51-80]
نورانی، زهرا مقایسه مبانی هستی شناسی و معرفت شناسی «کارل پوپر» با آموزه های اسلامی [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 115-137]
نورعلی زاده میانجی، مسعود روشهای خویشتنداری جنسی در ساحتهای سهگانۀ تربیت براساس منابع اسلامی (با تأکید بر دورههای نوجوانی و جوانی) [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 35-64]
نوروزی، رضاعلی تأثیر اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان در رشد معنوی دانشآموزان دختر شهر اصفهان [دوره 3، شماره 5، 1394، صفحه 55-75]
نوروزی کوهدشت، رضا رابطه رهبری معنوی و هوش معنوی با توانمندسازی معلمان [دوره 5، شماره 9، 1396، صفحه 105-128]
نوه ابراهیم، عبدالرحیم تحلیل و تبیین تاثیر مولفه های مدیریتی، ساختاری و نگرشی فرهنگ برتولید علوم انسانی در دانشگاه اسلامی: بررسی وضع موجود در دانشگاه پیام نور [دوره 8، شماره 14، 1399، صفحه 97-120]
نوه ابراهیم، عبدالرحیم عجین شدن نقشی؛ مدلی از عجین شدن افراد درسازمان اسلامی با رویکرد قرآنی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 5-20]
وجدانی، فاطمه تاملی در تربیت اخلاقی از طریق "ارزیابی همتایان" بر اساس آیات و روایات [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 115-144]
وجدانی، فاطمه صلاحیت های حرفه ای مربی براساس دیدگاه آیتالله حائری شیرازی [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 287-318]
وجدانی، فاطمه چالشها و موانعکارکردهای فرهنگی- تربیتی مدارس براساس تجارب زیستۀ مدیران مدارس در چهار دهۀ بعداز انقلاب اسلامی ایران [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 65-97]
وجدانی، فاطمه عوامل و موانع"گرایش به تفکر" در قرآن کریم و دلالتهای تربیتی آن [دوره 11، شماره 23، 1402، صفحه 5-31]
ویسی، غلامرضا تحلیل اصل یاددهی ـ یادگیری در برنامهریزی درسی با تاکید بر منابع اسلامی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 205-234]
ه
همتی، مجید روشهای خویشتنداری جنسی در ساحتهای سهگانۀ تربیت براساس منابع اسلامی (با تأکید بر دورههای نوجوانی و جوانی) [دوره 11، شماره 20، 1402، صفحه 35-64]
همتی، محمد علی آثار و پیامدهای حسد در تعاملات فردی و اجتماعی در آموزه های قرآنی [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 179-203]
همتی، محمد علی مفهوم قرآنی «احسان» و اصول و کارکردهای تربیتی آن [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 91-118]
ی
یاری دهنوی، مراد پدیدارشناسی تربیت جنسی از دیدگاه کارشناسان تربیتی در مدارس متوسطه شهر کرمان [دوره 4، شماره 7، 1395، صفحه 95-114]
یاری دهنوی، مراد اهداف، اصول و روشهای تربیت عاطفه «غم و شادی» از منظر صحیفه علویّه [دوره 7، شماره 12، 1398، صفحه 25-43]
یاری دهنوی، مراد واکاوی تجاربزیسته دانشجومعلمان از تعامل هویت حرفهای و فلسفه تربیتی شخصی آنها [دوره 9، شماره 16، 1400، صفحه 235-263]
یوسف زاده، محمد رضا مبانی و انواع خودآگاهی ازمنظر فلاسفۀ اسلامی و کاربست آن در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 149-168]
یوسفی کیا، فهیمه صلاحیت های حرفه ای مربی براساس دیدگاه آیتالله حائری شیرازی [دوره 10، شماره 18، 1401، صفحه 287-318]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد